Lämna inköpsförslag

Universitetsbiblioteket är användarstyrt, där inköp av resurser styrs av behoven hos Karolinska Institutets personal och studenter. Resurser köps om förslagen är lämnade av dig som är KI-anknuten, ligger inom KI:s ämnesområden, och har den nödvändiga tekniska infrastrukturen för bibliotek. Vi köper i första hand elektroniska format. De ekonomiska ramarna är dock avgörande för vad som kan köpas. Biblioteket har därför inte möjlighet att köpa in allt material som KI-forskare publicerar. Mer information hittar du i våra riktlinjer för inköp av mediaresurser.

Bra att veta

Som KI-anställd eller student på KI kan du kan också fjärrlåna böcker från andra bibliotek och beställa artikelkopior ur tidskrifter som biblioteket inte prenumererar på. Privatpersoner hänvisas till att fjärrlåna och beställa artiklar via sitt folkbibliotek eller direkt från leverantör.

Böcker

I formuläret nedan kan du lämna inköpsförslag på böcker. Urval och inköp sker kontinuerligt.

Observera att biblioteket först gärna undersöker om det går att fjärrlåna in boken från ett annat bibliotek åt dig.

Tidskrifter och databaser

I formuläret nedan kan du lämna inköpsförslag för tidskrifter och databaser inför nästkommande år.

Fält markerade med * är obligatoriska och måste fyllas i.

Jag vill reservera boken
Jag godkänner att mina personuppgifter (namn, e-post) lagras i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Uppgifterna används endast till att återkoppla till den som använder formuläret.