Vidarebefordra e-post & läsa e-post i mobilen

Student-e-posten får du tillgång till genom att logga in med ditt studentkonto.

Vidarebefordra e-post

Gör så här:

• Logga in via stud.ki.se. Observera att ditt användarnamn är din student-e-postadress (förnamn.efternamn@stud.ki.se). Lösenordet är samma som när du loggar in till övriga e-tjänster på KI (t ex Canvas).
  • Klicka på kugghjulet i högra hörnet och sedan Visa alla Outlook-inställningar längst ner på sidan.
Skärmdump från vidarebeforda e-post.
  • Välj sen Vidarebefordrar under E-post. Bocka i rutan Aktivera vidarebefordran, skriv in e-postadressen mejlen ska vidaresändas till, bocka i rutan Spara en kopia av vidarebefodrade meddelanden och Spara.
Skärmdump från vidarebefordra e-post

Läsa e-post i mobilen

Du använder följande inställningar för att läsa e-posten i mobilen (alternativt surfplatta eller annan mobil enhet).

• Användarnamn: din student-e-postadress, alltså förnamn.efternamn@stud.ki.se.
  • Lösenordet ska vara samma som du har till övriga e-tjänster på KI, till exempel Canvas.

För att läsa din studentmejl i mobilen måste du ladda ner och använda Outlooks egna app:

Om du inte kan eller vill använda Outlooks egna app går det bra att vidarebefordra din studentmejl till din privata mejladress istället.

Bild på en dator och händer som pekar på skärmen.

Student-IT

Till Student-IT vänder du dig om du är student och har IT-relaterade frågor.

Telefon & e-post

Påsk