Intervju: Tobias Alfvén om öppenhet och dess roll i forskningen

Publicerad: 2022-10-24

Årets tema för internationella open access-veckan är "Open for Climate Justice". Vi fick möjlighet att träffa Tobias Alfvén, lektor och docent i global hälsa vid institutionen för global folkhälsa och barnläkare vid Sachsska barn- och ungdomssjukhuset. I den här videon delar han med sig av sina tankar om öppenhet och dess roll i forskningen.

Relaterat

Den artikel Tobias Alfvén och hans kollegor har publicerat går att läsa i sin helhet här:

Climate change and child health: a scoping review and an expanded conceptual framework.

Om du vill fördjupa dig

GlobeLife är ett nytt samarbete mellan Karolinska Institutet och Uppsala Universitet inom Global hälsa. Syftet är att göra det enklare att arbete tillsammans och framöver kommer det bland annat genomföras en rad gemensamma seminarier.

På FN-dagen 24 oktober håller GlobeLife ett seminarium om klimatförändringar och hälsa där Tobias Alfvén kommer diskutera klimatförändring och barns hälsa mer på djupet.