Bibliotekets workshoppar, kurser och seminarier

KIB ger workshoppar, kurser och seminarier för studenter, doktorander och forskare vid KI inom bland annat informationssökning, referenshantering, vetenskaplig publicering och akademiskt skrivande. Workshopparna ges oftast på engelska, men personalen pratar även svenska. Se kalendern för tider och anmälan. Vi anordnar även workshoppar och kurser på beställning, anmäl intresse för en workshop.

Workshoppar för doktorander och forskare

Under terminstid ger KIB en serie workshoppar öppna för alla doktorander och forskare vid KI. Workshopparna hålls på engelska men personalen pratar även svenska. Se kalendern för tider och registrering.

Writing Science and Information Literacy (WSIL)

KIB erbjuder doktorandkursen Writing Science and Information Literacy (WSIL) om vetenskapligt skrivande, vetenskaplig publicering, informationssökning och referenshantering. Sök via sidan Forskarutbildningskurser.

Kurser om systematiska översikter

På Karolinska Institutet erbjuds kurser på forskarnivå i systematiska översikter där sökargruppen undervisar i litteratursökningsmetodik:

•    Metoder för systematisk litteraturöversikt
•    How to conduct systematic reviews and meta-analyses

Workshoppar för masterstudenter

KIB erbjuder en öppen workshop-serie om akademisk kommunikation som är utformad för att hjälpa KI:s masterstudenter att få ut det mesta av sina studier. Workshopparna erbjuds på campus och / eller som webbseminarier. Alla workshoppar hålls på engelska, men workshopledarna pratar även svenska. Du hittar datum och tider i kalendern.

Kontaktpersoner för undervisning

Om du som lärare vill att vi undervisar i din kurs så kan du vända dig till kontaktpersonen för ditt program som gärna berättar mer om vad biblioteket erbjuder.

Student som besöker infodisken i Solna.

Kontakta biblioteket

Du är välkommen att kontakta oss via telefon, e-post och chatt.

Öppettider telefon & chatt

mån - fre: 9:00-16:00