Adressexempel för publikationer skrivna vid KI/SLL

Denna sida är ett diariefört dokument från maj 2016 som har tillgängliggjorts som webbversion. I och med att informationen på sidan är samma som i originalet kan t.ex. logotyper och kontaktuppgifter vara inaktuella. Dokumentet i originalversion finns tillgängligt som pdf via länk i botten av sidan.

Affilierade till enbart Karolinska Institutet

Unit YY/Centre CC, Department xx, Karolinska Institutet, Se-XXX XX Postort, Sweden

Element angivna i grått är inte obligatoriska. Observera att kommateringen är betydelsebärande. De primära organisationsnamnen (ovan ”Karolinska Institutet”) bör alltid följas direkt av ett kommatecken för att inte riskera att tolkas felaktigt.

Dubbelaffilierade till KI/SLL (primär forskningsorganisation först)

Dept X, Karolinska Institutet, and Dept/Unit Y, Karolinska University Hospital, Solna/Huddinge, SE-XXX XX Postort, Sweden.

Ovan exemplifieras sjukhus av Karolinska Universitetssjukhuset. Element angivna i grått är inte obligatoriska. Observera att kommateringen är betydelsebärande. De primära organisationsnamnen (ovan ”Karolinska Institutet” och ”Karolinska University Hospital”) bör alltid följas direkt av ett kommatecken för att inte riskera att tolkas felaktigt.

Affilierade till enbart SLL

Ovan exemplifieras sjukhus av Karolinska Universitetssjukhuset. Element angivna i grått är inte obligatoriska. Observera att kommateringen är betydelsebärande. De primära organisationsnamnen (ovan”Karolinska University Hospital”) bör alltid följas direkt av ett kommatecken, för att inte riskera att tolkas felaktigt.

Frågor om hur adresser bör skrivas på publikationer från Karolinska Institutet/SLL kan ställas till Karolinska Institutets universitetsbibliotek, via mail (ub@ki.se) telefon (+46-(0)8-524 84 000) eller chatt (https://kib.ki.se).

KI och Stockholms läns landsting loggor

Senast uppdaterad: 2021-12-07