Springer Nature inklusive BMC

Villkor för avtalet

• Du ska vara corresponding author.
  • Du ska vara affilierad till KI och bör även ange detta i artikeln.
  • Forskningen bör i huvudsak vara bedriven på KI.
  • Använd din e-postadress som slutar på @ki.se och ange Karolinska Institutet som organisation, detta för att underlätta identifiering.

Författarinstruktioner

Information från Springer Nature till författare

OBS! Vid inskickande av manus till någon av BMC:s tidskrifter finns inte KI att välja som institution. Det är först när ditt manus accepteras som du kan affiliera dig till KI. Fram till dess ska du välja att godkänna att betala APC:n. Läs vidare i BMC:s egen manual till författare vid inskickande av manuskript (pdf).

Vilka tidskrifter ingår i avtalet?

Avtalet omfattar ca 445 rena open access-tidskrifter.

För att se vilka titlar som ingår i detta avtal sök i Open Access/APC Checker Tool. Tänk på att det kan ske titelförändringar under året.

Vilka artikeltyper ingår i avtalet?

• Original paper (inkluderar även Study Protocols)
  • Review paper
  • Brief communication
  • Continuing education

Vad ingår inte i avtalet?

Notera att eventuella kringkostnader, exempelvis avgifter för färgillustrationer och extrasidor inte ingår!

Licensalternativ för publicering

Avtalet tillåter publicering med CC-BY-licens. Mer om CC-BY-licenser.

Två personer sitter framför en laptop

Publiceringsstöd

Kontakta oss med frågor kring open access, bibliometri, publicering i KI Open Archive och strategisk publicering.

Senast uppdaterad: 2022-12-12