TorTalk

KI ger studenter tillgång till talsyntesprogrammet TorTalk som du installerar på din egen dator. Alla studenter kan ladda ner programmet, men det kan vara extra hjälpsamt om du har svårt att läsa text av någon anledning.

Så här gör du:

Hämta licens

Börja med att hämta en licens (endast för KI-studenter). Logga in med din student-e-postadress, alltså förnamn.efternamn@stud.ki.se.

Förkrav för att köra TorTalk (gäller bara Windows)

Följande två program (runtime för C++ 2010 och 2012) behöver vara installerat på datorn

Ladda ner och installera TorTalk

Ladda ner relevanta språkpaketet

Språkpaket för Windows

Språkpaket för Mac

Användarguider

Bild på en dator och händer som pekar på skärmen.

Student-IT

Till Student-IT vänder du dig om du är student och har IT-relaterade frågor.

Telefon & e-post

mån - fre: 8:00-16:00