Affinity

KI ger studenter tillgång till designprogramsviten Affinity (Photo, Designer och Publisher) som du kan installera på din egen dator. Om du är anställd/doktorand och vill använda Affinity måste du kontakta licensansvarig på din institution för att köpa en licens.

Affinity

Så här gör du

1. Börja med att hämta en licens (endast för KI-studenter). Logga in med din student-e-postadress, alltså förnamn.efternamn@stud.ki.se.

2. Skapa ett konto hos Affinity.

3. Ladda ner en test-version (trial version) av Affinity (du laddar ner Photo, Designer och Publisher separat).

Klicka på Buy now, därefter Free trial. Efter att man installerat så får du frågan första gången programmet startas om du har en produktnyckel (licens), svara Ja och fyll uppgifterna du fått från Student-IT, alltså e-postadressen (inte din student-e-post) och produktnyckel från Göteborgs universitet (avtalet är framtaget av Göteborgs universitet).

4. Klart!

Användarguider

Du hittar användarguider till Affinity på deras sajt. KI och KIB har inget användarstöd i nuläget.

Senast uppdaterad: 2023-12-06