Infoga referenser

Skriv på din text och när du behöver infoga en refererens välj Endnote Web på menyn.

1. Ställ markören där du vill att referensen ska infogas i texten.

2. Klicka på Find Citations. (Första gången du gör det, efter att dokumentet har varit nedstängt, behöver du logga in på ditt Endnote-bibliotek via Word. En inloggningsruta dyker upp.)

Word Find Citations skärmdump

3. En dialogruta dyker upp. Skriv till exempel in ett författarnamn eller ord i titel i sökrutan. Det måste stavas exakt rätt för att referensen ska hittas. Ett tips är att kopiera titeln på den referens du vill infoga från din Endnote Online grupp.

4. Klicka på Find.

Endnote Web Find & Insert My References skärmdump

5. Markera referensen och klicka på Insert. Referensen kommer in som en preliminär referens enligt följande: {Abbis, 1985, Diabetic specialists-why not}.

6. Fortsätt skriva på ditt arbete och infoga referenserna enligt ovan.

Grupp av referenser delad av någon annan

Om någon annan delat en grupp referenser med dig som du vill kunna lägga in i Word, gör såhär:

Under Organize, gå till Other's Groups och till den grupp du blivit tilldelad. Bocka i rutan Add to Cite While You Write. Logga därefter ur ditt Endnote-bibliotek och dyker det inte upp direkt är det för att det kan bli en viss fördröjning.

Senast uppdaterad: 2021-06-08